از انجایی که این طرح در برخی مدارس استان خراسان شمالی اجرا می شود جهت آشنایی سایر همکاران محترم ، مراحل اجرای طرح به اختصار بیان می شود :
- تشکیل ستاد در مدرسه که اعضای آن عبارتند از : رییس ستاد : مدیر مدرسه ، دبیر ستاد : معاون پرورشی ، اعضای ستاد : معاون آموزشی ، مربی پرورشی ، مشاور و نماینده معلمان
- برگزاری جلسه توجیهی با حضور کلیه همکاران که پیششرط لازم جهت موفقیت طرح میباشد.
- معرفی اصول و فروع دین در مراسم آغازین یا سایر مراسم ها و نصب آن در نمازخانه یا محلی که در معرض دید دانش آموزان باشد تا با جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در معارف دین آشنا شوند.
- معرفی معروفات و منکرات به دانش آموزان در قالب بهشت و جهنم نمادین به این طریق که با استخراج از آیات قرآن کسانی که خداوند آنها را دوست دارد و کارهای نیک در کنار هم در بهشت قرار می گیرد و منکرات و کسانی که مغضوب خداوند هستند در کنار هم در جهنم نصب می گردد.
- نامگذاری هفته ها و نصب عنوان هفته در تابلو اعلانات پرورشی : هر هفته به نام یک کار نیک نامگذاری شده و موضوع هفته و آیات و احادیث مربوط به آن در سالن مدرسه نصب و در مراسم آغازین مطرح میگردد.
- بهره گیری از ظرفیت ها و توانایی های ائمه جماعات و سخنرانان توانا در مناسبت ها برای برگزاری گفتمان در ارتباط با موضوع هفته
- قرائت سوگندنامه که دانش آموزان عهد میبندند که از آن هفته تا همیشه آن معروف را انجام دهند.
- تلاش همکاران در جهت برقراری ارتباط بین مطالب درسی و موضوع هفته
- انجام عملی معروف هفته توسط همه همکاران و توجه ویژه به جنبه الگو بودن معلم برای دانش آموزان
- در صورت امکان بهرهگیری از ظرفیت هوشمند بودن کلاسها یا نمازخانه ، تهیه و پخش پاورپوئینت و انیمیشن از زندگانی ائمه اطهار (علیهم السلام) و تبیین سیره نظری و عملی ایشان در رابطه با موضوع هفته
- تشکیل گروه یاوران معروف از میان دانش آموزان خوشاخلاق و منضبط و کمک به ترویج معروف در زنگ های تفریح با همراه داشتن احادیث مربوط به موضوع و قدم زدن در جمع دانش آموزان در حیاط مدرسه
- مطرح نمودن اجرای برنامه هفته های بهشتی در جلسات انجمن اولیاء و مربیان و بهره مندی از ظرفیت توانمند همراهی و همکاری والدین در اجرای طرح
- تشویق دانشآموزان به خودارزیابی و محاسبه نفس به این طریق که کارنامه ماهیانه برای ارزشیابی و امتیاز دادن به کارهایشان در طول ماه تهیه نمایند.
- مشاهده رفتارهای دانش آموزان در طول برنامه و گرفتن بازخورد و در نهایت تشویق دانش آموزانی که به طور محسوس تغییر رفتار داده و معروفها را در رفتار خود نشان میدهند.